Prečo je teraz ten najlepší čas zredukovať jednorázové plasty?

Autorom originálu tohto článku je Jo Hendrickx, tvorca projektu Travel Without Plastic. Pre viac informácií alebo podporu pri prechode z oblasti miniatúrnych zariadení, kontaktujte Travel Without Plastic na adrese info@travelwithoutplastic.com alebo si stiahnite ich bezplatnú príručku s návodom ako znížiť plastový odpad tu.

Momentálna kríza nás takmer všetkých prinútila spomaliť a zamyslieť sa nad našim životným štýlom a spôsobom, akým pracujeme. Ako sa svet pomaly a opatrne začína prebúdzať, ľudia, podniky a vlády využívajú tento čas na tvorbu nových a častokrát udržateľnejších postupov a noriem, ako súčasť plánov obnovy. Otvorenosť ľudí voči zmenám spôsobuje, že doteraz nemysliteľné stratégie sa v mnohých prípadoch stávajú realitou.

V čase, keď niektoré podniky v oblasti pohostinstva uvažujú o dočasnom použití jednorázových plastov zo zdravotných a hygienických dôvodov, sa pozrieme na niektoré možnosti, ako urobiť pravý opak. Predstavíme tiež odvážnu myšlienku nových noriem, ktoré by niektoré jednorázové výrobky navždy vylúčili z hotelových izieb.

Jeden z najväčších objemov odpadu z jednorázových plastov v hoteloch pochádza z hotelovej kozmetiky. Štatistiky sa líšia, ale údaje o spotrebe v hoteloch, s ktorými pracujeme, ukazujú, že pokiaľ ide o produkciu odpadu, sú na druhom mieste po balenej vode.

Nie je neobvyklé nájsť v jednej kúpeľni 15-20 miniatúrnych balení hotelovej kozmetiky. Často si kladieme otázku, prečo hotel považuje za potrebné alebo dokonca žiadúce poskytnúť svojim klientom 2 vatové tyčinky, 2 vatové tampóny alebo jednorázové papierové vreckovky zabalené do plastu. Je to pre hostí naozaj tak dôležité? Alebo je to len zvláštny zvyk, ktorý sme sami zaviedli do našich operácií? Nehovoriac o hubkách na topánky v hoteloch, kde všetci nosia žabky, sprchovej čiapke, ktorá málokedy plní svoju funkciu, alebo hrebeňoch so zubami tak malými, že ich použitie by bolo skutočne bolestivé.

Čo ak...

Stratégie hotelierov sa v tomto líšia. Nedá nám však zamyslieť sa – prečo namiesto investovania úsilia a financií do zlepšenia zážitku pre hostí, hotelieri investujú do zoznamu položiek, ktoré tímy z Housekeepingu budú musieť čistiť a dezinfikovať? Keď sa hostia odhlásia a neotvorené miniatúrne balenia hotelovej kozmetiky zostanú v izbách, bude mať housekeeping skutočne čas a chuť ich všetky kontrolovať a dezinfikovať, aby boli pripravené na ďalšieho hosťa? Alebo je skôr pravdepodobnejšie, že budú zlikvidované a nahradené novými, čo bude viesť k nadmernému plytvaniu zdrojov a peňazí?

Táto kríza nám poskytuje ideálny čas a priestor na prehodnotenie štandardov značky a zamyslenie sa. Čo ak by sme zvážili odstránenie niektorých – alebo (dovolíme si odvážne tvrdiť) dokonca všetkých mini verzií hotelovej kozmetiky – plastových alebo nie – s výnimkou mydla na ruky? Mať menej vybavenia v izbách má veľa výhod: 

-Menej predmetov na uloženie baktérií

-Jednoduchšie udržiavanie miestnosti v čistote

-Časová úspora pre housekeeping

-Výrazné zníženie množstva odpadu

-Zníženie pridružených nákladov

Aby bol prechod čo najhladší, hostia musia byť informovaní o tom, PREČO robíte zmenu a aké alternatívy majú k dispozícii. Sprístupnenie kozmetiky a potrieb na požiadanie, ich poskytnutie v plnej veľkosti na predaj, alebo prechod na dopĺňateľné systémy pre kľúčové produkty sú len niektoré z príkladov alternatív, ktoré svojim hosťom môžte ponúknuť.

Popremýšľajte o všetkých platformách a médiách, ktoré môžete použiť na oslovenie hostí pred a počas pobytu. Možno je to informácia v potvrdení rezervácie e-mailom, príspevky na sociálnych sieťach, newsletter alebo o vyskakovacie okná na Vašom webe, ktoré povzbudzujú hostí, aby cestovali so svojimi vlastnými toaletnými potrebami. Možno je to zdvorilé upozornenie v izbách, ktoré informuje, že vybavenie je k dispozícii na požiadanie / na predaj, alebo upozornenie, ktoré im dáva istotu, že doplniteľné vybavenie sa čistí a dezinfikuje každý deň – pozrite si naše tipy nižšie.

Niektoré hotely, s ktorými sme pracovali, už zaznamenali výrazné zníženie odpadu, keď nasledovali tieto návrhy, ešte predtým, ako vznikli obavy týkajúce sa hygieny. Iní boli zdržanliví a znepokojení tým, že ak službu jednorázových potrieb poskytujú tak dlho, zákazníci by sa pri jej odstránení sťažovali. Túto hypotézu však nikdy netestovali a jednoducho pokračovali v zabehnutej praxi.

Skúsme sa však zamyslieť, odkiaľ tieto očakávania pochádzajú… Neboli sme to práve my, profesionáli z odvetvia, ktorí ich vytvorili? Takisto máme teraz my všetci, ktorí sme jeho súčasťou, príležitosť vytvoriť nové normy, ktoré presadzujú prístup „menej je viac“. Veríme, že momentálna kríza je ideálnou príležitosťou na vyskúšanie tejto zmeny. Nielenže sa hostia pravdepodobne budú cítiť komfortnejšie pri cestovaní svojimi vlastnými výrobkami, ale teraz sa viac ako kedykoľvek predtým zdá pravdepodobné, že prelomenie starých zvykov bude zo strany hostí nielen viac akceptované, ale v niektorých prípadoch priam vítané.

Budúcnosť dopĺňateľných zariadení

Napriek vyššie uvedeným myšlienkam samozrejme musíme ostať aj realistickí. Rozumieme, že mnoho zvykov ostane rovnakých a očakávania niektorých hostí nie je jednoduché zmeniť. Množstvo hotelov tak bude chcieť pokračovať v poskytovaní hotelovej kozmetiky pre svojich hostí, alebo im je ich poskytovanie predpísané na základe noriem miestnych úradov.

Požiadali sme tvorcov luxusnej značky prírodnej hotelovej kozmetiky live +421, aby nám povedali, ako pomáhajú svojim hotelovým klientom pri vytváraní štandardných operatívnych (prevádzkových) postupov (SOPs) s cieľom zabezpečiť optimálne hygienické normy pri používaní ich dopĺňateľných systémov na hotelovú kozmetiku.

live + 421 poskytuje udržateľné riešenia hotelovej kozmetiky pre hotely a wellness centrá. Jedným z ich hlavných cieľov je presvedčiť hotelierov a ich hostí, že udržateľnosť môže byť luxusná, a že dopĺňateľné výrobky môžu byť hygienické a bezpečné.

Ich dávkovací systém na hotelovú kozmetiku je vyrobený z vysoko kvalitnej nehrdzavejúcej ocele (316L), používa sklenené fľaše zabezpečené proti otvoreniu a implementuje prísne operatívne protokoly dopĺňania s každou zmluvou. Keď hoteliéri zvažujú tú najlepšiu voľbu vybavenia pre ich izby a spoločné priestory, dopĺňateľné systémy sú skvelým spôsobom boja proti znečisteniu plastmi, ktoré pochádza z tohto odvetvia, a pri zavedení správnych postupov, zároveň aj ideálnym hygienickým riešením.

„Klienti, ktorí pracujú so značkou live + 421, sú počas celej doby trvania našej spolupráce maximálne podporovaní. Filozofiou spoločnosti je budovať vzťahy s našimi klientmi a pridávať hodnotu nášmu riešeniu rozvíjaním SOPs a školením personálu v oblasti správneho doplňovania. Po namontovaní zásobníkov sa náplne objednávajú vo veľkom a prázdne obaly sú spätne zozbierané, aby mohli byť správne dezinfikované a znovu použité. Táto cirkulárna logistika tiež pomáha hotelom pri implementácii kruhových procesov a zvyšuje ich ekologickú angažovanosť bez práce navyše. Znamená to počiatočnú investíciu a trvalý záväzok hotela, no vytvára jedinečné riešenie pre hostí a má pozitívny vplyv na životné prostredie,“ hovorí Víctor Pellicer zo spoločnosti Slovvellness.

Hostia prinajmenšom blízkej budúcnosti sa budú zameriavať na bezpečnosť, čo bude hrať rozhodujúcu úlohu pri výbere destinácií a miesta pobytu. Kľúčom pre hotelierov k prilákaniu starých a nových hostí bude jasná – priama, alebo nepriama – komunikácia o zlepšeniach týkajúcich sa udržateľnosti a hygienických protokolov.

Aké sú kľúčové faktory pri výbere dopĺňateľných možností?

Víctorove odporúčania pre všetky hotely, ktoré chcú pokračovať v bezpečnom poskytovaní vybavenia svojim hosťom a bez vytvárania odpadu, sú:

• Vyhľadajte kvalitné dopĺňateľné systémy, ktoré sa ľahko udržiavajú čisté a dezinfikované.

• Zabezpečte, aby sa protokoly o doplňovaní vykonávali mimo kúpeľní a zamestnancami, ktorí majú rukavice a rúška, aby sa minimalizovalo riziko

• Vyberte si modely, ktoré sú zabezpečené proti neoprávnenému zásahu hosťom

• Po každom pobyte dezinfikujte fľaše, pumpy a držiaky.

• Vyberte si dopĺňateľné fľaše, ktoré sú vhodné do umývačky riadu. To zabezpečí, že ich možno pravidelne vyberať a dezinfikovať absolvovaním celého cyklu umývačky riadu.

• Komunikujte svojim hosťom Vaše postupy a dajte im vedieť, že poskytujete nielen bezpečnú a hygienickú službu, ale že je to aj ekologickejšia voľba.

„Za posledných pár mesiacov sa zmenilo veľa vecí a náš trh stále čelí neistej budúcnosti. Musíme si však uvedomiť, že znižovanie plastového odpadu by stále malo ostať jedným z našich hlavných cieľov. Máme príležitosť nájsť nové možnosti, ktoré nás v jeho dosiahnutí podporujú a zároveň zlepšujú hygienické opatrenia na zaistenie bezpečnosti pre našich hotelových klientov.“

Pre viac informácií o live +421 systémoch a hotelovej kozmetike, navštívte www.live421.sk alebo napíšte na info@live421.sk

Žiadny komentár

Pridať komentár